Case: meer verzekeringen

Een verzekering adviseur die graag anoniem wil blijven, had een groot aantal klanten met slechts één of twee verzekeringen bij hen. Terwijl een gemiddeld gezin al gauw 7 verzekeringen heeft. De andere verzekeringen liepen dus bij een concullega. Hierdoor liep hij omzet mis en kon hij bovendien deze klanten niet goed bedienen omdat hij geen totaal overzicht had. Hij vroeg ons om advies om het aantal verzekeringen per klant te verhogen.

Wij stelden voor een campagne te ontwikkelen om het gemiddeld aantal bij hen afgesloten verzekeringen te verhogen (ofwel de zogenaamde polis dichtheid). Meer Impact bedacht een campagne en hielp met de uitvoering daarvan. We selecteerden samen met de adviseur 1000 relevante klanten die maximaal 2 verzekeringen bij hen hadden lopen. En ontwikkelden emailings en brieven die de adviseur uit zijn naam verstuurde naar de betreffende klanten. Deze bevatten een aanbod voor de klant om ook de ontbrekende verzekeringen naar hen over te sluiten.

We zorgden er vervolgens voor dat deze klanten na 1 week werden nagebeld. Met als doel een afspraak te maken om de portefeuille door te spreken.

Het resultaat:  160 (16%) van de gebelde klanten maakten een afspraak. Hiervan sloten 96 klanten(60%) extra verzekeringen af, gemiddeld vier per klant. Met als eindresultaat: 384 extra afgesloten verzekeringen en een totale extra omzet van €7680,-  per jaar!   

En voor ons... een tevreden klant.