Onderzoek

Meten = weten! Het kennen van de behoefte en mening van uw klanten is de basis van een succesvolle marketingaanpak. En levert u veel voordeel op. Hetzelfde geldt voor inzicht in de dienstverlening van uw eigen medewerkers of die van uw concurrenten. Wij zijn gespecialiseerd in de volgende soorten onderzoek:

Vraag meer informatie

KLANTONDERZOEK

Weten wat er leeft onder je klanten; dat is de basis van een succesvol bedrijf.

Alleen dan ben je in staat optimaal in te spelen op hun wensen en behoeften. En je productaanbod en dienstverlening hierop af te stemmen. Cruciaal voor succes!

Om de behoeften en mening van onze klanten in beeld te brengen voeren wij regelmatig onderzoek uit onder hun klanten. In verschillende vormen: van een enquête onder honderden klanten via email, tot diepgaande, persoonlijke 1 op 1 interviews.

We ondervragen uw klanten maar eventueel ook gemiste klanten; mensen die juist kozen voor de concurrent. Zeer leerzaam en een prima vertrekpunt om uw dienstverlening verder te optimaliseren.

 

CONCURENTIE ONDERZOEK

Hoe goed kent u uw concurrenten? Wie zijn de belangrijkste en wat doen zij beter dan u (en wat minder goed?) en hoe doen zij dit precies?

Van uw concurrenten kunt u veel leren. Wat u reeds goed doet en.. wat u nog kunt verbeteren aan uw dienstverlening. Daarom doen wij regelmatig concurrentie onderzoek voor onze klanten.

Dit varieert van een eenvoudig online onderzoek via Google tot een uitgebreid Mystery shopper onderzoek.

MYSTERY SHOPPER ONDERZOEK

Met dit type onderzoek beoordelen we uw eigen medewerkers of de werkwijze van uw concurrenten.

Hierbij bezoeken wij als mysteryshopper anoniem winkels, horecagelegenheden of andere dienstverlenende bedrijven. Of we bellen met hen.

We observeren de klantvriendelijkheid van de medewerkers en andere specifieke zaken die u wilt weten.

Na afloop van het bezoek rapporteren we onze bevindingen in een overzichtelijk rapport. Dit bevat  scores per onderdeel en concrete adviezen waarmee u de kwaliteit van uw dienstverlening kunt optimaliseren.

Indien noodzakelijk gaan we ver om de gewenste informatie boven water te krijgen. Zoals bij de onderzoeken die we voor een makelaar en huisontruiming bedrijf hebben uitgevoerd. Hier  speelden we de rol van potentiele klant (mystery shopper) en vergeleken we de werkwijze en prijsstelling van onze klant, met die van de belangrijkste concurrenten.

Dit leverde onze klanten heel veel interessante, nieuwe inzichten op. Wat voor hen aanleiding was hun dienstverlening direct op vele onderdelen aan te passen.

Met als resultaat: een meer onderscheidende positionering, aangescherpte werkwijze en prijsstelling. En aantoonbaar 25% meer opdrachten!   

Weten hoe we u kunnen helpen de door u gewenste informatie inzichtelijk te maken? Bel of mail ons!

Meer weten ? Neem vrijblijvend contact op